استفاده از گاز کربنیک در نوشابه ها

استفاده از گاز کربنیک در نوشابه ها

امروزه نوشابه های گازدار یکی از نوشیدنی های محبوب هستند و در کنار انواع غذاها استفاده می شوند. اما نحوه گازدار کردن نوشابه ها به چه صورت است؟ از چه گازی برای این منظور استفاده می شود؟

دلیل استفاده از گاز کربنیک در نوشابه ها

گاز کربنیک یا دی اکسید کربن (CO2) یک گاز بی رنگ و بی بو است که به طور گسترده در نوشابه های گازدار استفاده می شود. حالت کف کننده گی و طعم سوزاننده ی نوشابه ها، به دلیل وجود گاز کربنیک در آنهاست. هدف استفاده از گاز کربنیک در نوشابه ها، ایجاد حس تازگی و طراوت در هنگام نوشیدن نوشابه است. وقتی گاز کربنیک با نوشابه ترکیب می شود باعث ایجاد یک اسید بسیار ضعیف به نام اسید کربنیک می شود که ترش مزه است. میزان این ترشی به قدری کم است که فقط باعث ایجاد یک احساس خوش آیند در زمان استفاده از نوشابه گازدار می شود. همچنین اسید کربنیک به عمل هضم غذا در دستگاه گوارش کمک می کند و به عنوان یک نگهدارنده در نوشابه نیز تلقی می شود.

استفاده از گاز کربنیک خالص در نوشابه ها

گاز کربنیک از سوختن ترکیب‌های کربنی مثل گازوییل به دست می‌آید. این گاز کثیف است و باید با روش های ویژه ای تصفیه و آلاینده های آن حذف شود. در نتیجه چیزی که باقی می ماند گاز کربنیک خالص و بدون ‌ضرر است. گاز کربنیک تصفیه شده وارد کپسول های تحت فشار شده و به کارخانه های تولید نوشابه گازدار ارسال می شود. در کارخانه های تولید نوشابه، گاز کربنیک با ایجاد خلا و تبرید در دستگاه کربوناتور به شربت نوشابه اضافه می شود. پس از اضافه کردن گاز کربنیک، درب بطری نوشابه بسته شده و آماده مصرف می شود.

خرید گاز کربنیک خالص

شرکت طوس گاز قزوین با ظرفیت تولید بیش از 100 تن در روز، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز کربنیک در ایران به شمار می آید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت گاز کربنیک، می توانید با شماره تلفن 02833454696 تماس حاصل نمایید.

فروش گاز کربنیک