دلیل استفاده از هلیوم در بالن ها

دلیل استفاده از هلیوم در بالن ها

هلیم گازی شبیه هوا است. در واقع هوا مقداری هلیوم در خود دارد. اما هلیوم سبکتر از هوا است. اگر حجم یکسانی از هوا و هلیوم را روی ترازو وزن کنید، هلیوم وزن کمتری خواهد داشت چون هلیوم چگالی کمتری دارد. از آنجایی که هلیوم از هوا سبک تر است، باعث می شود که بالون هلیوم به سمت بالا صعود کند. هیدروژن گاز دیگری است که سبک تر از هوا است. هیدروژن حتی از هلیوم سبکتر است ولی هیدروژن در بالن ها استفاده نمی شود. چرا؟
 

کاربرد گاز هلیوم


هلیوم یک گاز نجیب است، به این معنی که با مواد دیگر واکنش نمی دهد. نهایت اتفاقی که برای یک بالن پر از هلیوم ممکن است بیفتد، ترکیدن بالن است اما در مورد هیدروژن موضوع فرق می کند. هیدروژن ممکن است منفجر شود! یک انفجار واقعی. این موضوع به این دلیل است که هیدروژن خیلی راحت با سایر مواد وارد واکنش می شود. به طور مثال هیدروژن خیلی راحت با اکسیژن ترکیب می شود و مولکول آب را می سازد. بنابراین به دلیل مخاطراتی که گاز هیدروژن دارد، معمولا از این گاز در بالن ها استفاده نمی شود و هلیوم به آن ترجیح داده می شود.

خرید گاز هلیوم

جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت گاز هلیوم می توانید از بخش استعلام قیمت سایت اقدام نمایید و یا با شماره تلفن 02833454696 تماس حاصل نمایید.
 

استعلام قیمت گاز هلیوم