استفاده از گاز کربنیک در جوشکاری

استفاده از گاز کربنیک در جوشکاری

گاز کربنیک ( CO2 ) و گاز آرگون ( Ar ) از جمله گازهایی هستند که در جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرند. در این میان گاز کربنیک به دلیل قیمت ارزان تر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

تفاوت جوشکاری CO2 و جوشکاری آرگون

جوشکاری با گاز CO2 به جوشکاری MAG معروف است در حالی که جوشکاری با گاز آرگون به جوشکاری TIG معروف است. سرعت جوشکاری CO2 بیشتر از سرعت جوشکاری آرگون است. در جوشکاری آرگون ضخامت جوش حداکثر 5 میلیمتر است در حالی که در جوشکاری CO2 این ضخامت ممکن است تا 40 میلیمتر نیز برسد. قیمت گاز آرگون تقریبا 10 برابر قیمت گاز CO2 می باشد.

کاربرد جوشکاری CO2

در جوشکاری MAG که در اصطلاح عامیانه به آن جوشکاری CO2 می گویند از گاز کربنیک به عنوان گاز محافظ استفاده می شود. این روش جوشکاری به دلیل مزایای زیادی که دارد یکی از رایج ترین روش های جوشکاری در صنعت می باشد. همه فلزات از جمله فولادهای کربنی، فولادهای آلیاژدار، آلیاژهای آلومینیوم، مس، نیکل و ... با این روش قابل جوشکاری هستند. با این وجود بیشترین استفاده از این روش، در جوشکاری فولادهای کربنی است و در سایر فلزات به دلیل آسیب به خواص متالوژیکی آنها، معمولا از این روش استفاده نمی شود.

مزایای جوشکاری CO2

. هزینه پایین جوشکاری به دلیل قیمت پایین گاز کربنیک

. دستمزد پایین جوشکاری CO2 نسبت به سایر روش ها

. عدم نیاز به تعویض الکترود به دلیل استفاده از سیم جوش و در نتیجه صرفه جویی در زمان

. کیفیت بالای جوش به دلیل بهبود نفوذ جوش

. جلوگیری از اکسیداسیون فلز جوش

. کاهش جرقه زنی و در نتیجه ایمنی بیشتر محیط کار در برابر آتش سوزی

. صرفه جویی در زمان به دلیل خروجی تمیز جوش و عدم نیاز به تمیز کردن گل جوش

. یادگیری آسان تر نسبت به سایر روش های جوشکاری

 

نکات ایمنی در جوشکاری CO2

به دلیل تولید گاز مونوکسید کربن در فرآیند جوشکاری CO2، محیط باید دارای تهویه مناسب باشد. استفاده از یک ماسک جوشکاری برای محافظت چشم از اشعه های مضر ضروری می باشد. توصیه می شود از ماسک، دستکش، روپوش و کفش مناسب در طی فرآیند جوشکاری CO2 استفاده نمایید.

خرید گاز CO2 جوشکاری

جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت گاز CO2 جوشکاری، می توانید با شماره تلفن 02833454696 تماس حاصل نمایید.

 

فروش گاز کربنیک