پشه‌ها عاشق یخ خشک هستند!

پشه‌ها عاشق یخ خشک هستند!

یخ خشک کاربردهای زیادی در زندگی روزمره ما دارد که در این مقاله به چند نمونه از کاربردهای جالب یخ خشک اشاره خواهیم کرد:

1- رشد سریع گیاه: وجود مقدار کمی گاز CO2 در محیط، باعث افزایش سرعت رشد گیاهان می شود. برای این منظور اجازه دهید روزانه 10 تا 15 دقیقه یخ خشک در نزدیکی گیاهان تصعید شود.

2- خنک کننده آسفالت: بعضی از پیمانکاران برای سرعت بخشیدن به فرآیند خنک سازی آسفالت، از یخ خشک استفاده می کنند.
3- از بین بردن ساس: از ببن بردن ساس ها یا آزمایش اینکه آیا آنها در محیط زندگی شما وجود دارند یا نه با تله گذاری بوسیله یخ خشک امکان‌پذیر است.
4- خرابی فریزر: هنگام خرابی فریزر می توانید از یخ خشک استفاده کنید تا محتویات فریزر را همچنان منجمد نگه دارید.
5- خرابی یخچال: هنگام خرابی یخچال می توانید از یخ خشک برای خنک نگه داشتن محتویات یخچال استفاده کنید.
6- مسافرت: یخ خشک موثرترین و ارزان ترین وسیله برای سرد یا منجمد نگه داشتن مواد فاسد شدنی در زمان سفر می باشد.
7- نوشیدنی گازدار: اگر یخ خشک را به یک نوشیدنی اضافه کنید، یخ خشک تصعید شده و به گاز  CO2 تبدیل می شود. در طی این فرآیند، گاز CO2 جذب نوشیدنی می شود و می توانید از یک نوشیدنی گازدار لذت ببرید.
8- شیمی‌درمانی: بسیاری از بیماران سرطانی که تحت شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند، استفاده از کلاه‌های سرد را راهی مؤثر برای کاهش یا جلوگیری از ریزش مو می‌دانند.
9- کاهش خطر انفجار مخازن: یخ خشک در صورت قرار گرفتن در مخازن قابل اشتعال، اکسیژن را از مخازن قابل اشتعال خارج می کند و خطر ایجاد جرقه و انفجار بخارات قابل اشتعال را کاهش می دهد.
10- پاکسازی با یخ خشک: بدین منظور از یک نازل جت و هوای فشرده برای شلیک گلوله های کوچک یخ خشک به سطح مورد نظر استفاده می شود. سرمای شدید باعث جمع شدن آلاینده ها در یک نقطه شده و امکان تمیزکاری آسان‌تر را فراهم می‌کند.
11- ماهیگیری و شکار: سرد نگه داشتن حیوان شکارشده یا ماهی صیدشده با یخ خشک، عدم فساد آنها را در طول حمل و نقل تضمین می کند. یخ خشک زمان نگهداری را تا ده روز بیشتر از یخ معمولی طولانی تر می کند.
12- ایجاد مه مصنوعی: یخ خشک هنگامی که با آب داغ ترکیب می‌شود، نمایش شگفت‌انگیزی از آب جوشان و مه غلیظ ایجاد می‌کند. از آنجایی که یخ خشک دمای 78- درجه سانتیگراد را حفظ می کند، آب به سرعت خنک می شود. برای تداوم مه غلیظ ایجاد شده، آب داغ را جایگزین کنید.
13- فرآوری گوشت تازه: یخ خشک دما را سرد نگه می دارد و در حین فرآوری گوشت باعث کاهش فساد می شود. این موضوع در فرآوری صنعتی گوشت چرخ کرده و سوسیس مورد استفاده قرار می گیرد.
14- تدفین: از یخ خشک می توان برای حفظ بدن انسان تا زمان تشییع جنازه استفاده کرد. ثابت شده است که این روش نسبت به استفاده از مواد شیمیایی سمی و مومیایی کننده با محیط زیست سازگارتر و همچنین بسیار ارزان تر است.
15- فریب دادن پشه‌ها: پشه‌ها عاشق یخ خشک هستند! پشه ها هم به سمت حیوانات و هم به سمت انسان جذب می شوند زیرا هنگام بازدم، مقدار کمی دی اکسید کربن تولید می کنیم. هنگامی که CO2 توسط یک پشه شناسایی می شود، محل وعده غذایی بعدی خود را ثبت می کند. از آنجایی که یخ خشک به گاز CO2 تبدیل می شود، معادل تنفس همزمان بیش از 1000 نفر است. بنابراین پشه به دلیل غلظت بالای گاز CO2، روی یخ خشک زوم می کند و به سمت آن می رود.

 

استعلام قیمت یخ خشک