5 دلیل استفاده از آرگون در جوشکاری

5 دلیل استفاده از آرگون در جوشکاری

1- آرگون جوش ها را تمیز و خالص نگه می دارد

 شناخته شده ترین دلیل استفاده از آرگون در جوشکاری، اثر محافظتی گاز آرگون است که از تشکیل اکسیدها جلوگیری می کند. اکسیدها زمانی ایجاد می شوند که مواد مختلف با اکسیژن واکنش دهند. آرگون با اثر محافظتی خود، از واکنش اکسیژن با سایر مواد جلوگیری می کند.

2- آرگون می تواند با گازهای دیگر ترکیب شود

آرگون نه تنها در درجه خلوص مختلف در دسترس است بلکه در مخلوط های گازی نیز وجود دارد. به عنوان نمونه هلیوم مانند آرگون یک گاز نجیب است. بنابراین، آرگون و هلیوم می توانند با هم برای ایجاد یک محیط گازی محافظ استفاده شوند. هلیوم نفوذ جوش را در مقایسه با آرگون افزایش می دهد، سرعت جوش را افزایش می دهد و برای جوشکاری فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم استفاده می شود. مقادیر کم نیتروژن مخلوط شده با گاز آرگون، باعث افزایش نفوذ مواد پایه و همچنین افزایش پایداری قوس در مقایسه با آرگون خالص می‌شود.

3- آرگون  یک "گاز نجیب" است

آرگون یک گاز نجیب یا بی اثر است، به این معنی که با هیچ عنصر دیگری واکنش نمی دهد.

 

جوشکاری آرگون

4- آرگون زمان تمیز کردن جوش ها را کاهش می دهد

آرگون می تواند با سرعت بخشیدن به فرآیند تمیزکاری پس از جوشکاری، سرعت جوشکاری را افزایش دهد. یکی از مواردی که در آن عدم نیاز به تمیزکاری جوش مفید است زمانی است که جوشکاران مخازن یا لوله‌ها، به دلیل عدم دسترسی به سمت دیگر جوش، قادر به تمیز کردن آن نیستند. بنابراین برای قسمت هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است مانند لوله‌ها و مخازن، جوشکاری با گاز آرگون بسیار مفید است.

5- آرگون نسبت به سایر گازهای نجیب ارزان تر است

البته میزان ارزان بودن بسته به اینکه در کجای دنیا جوش می‌زنید کمی متفاوت است. به عنوان مثال، جایگزین اصلی آرگون یعنی هلیم، در آمریکا به دلیل وجود منابع طبیعی بسیار ارزان‌تر از اروپا است. هلیوم در اروپا بیشتر از جو استخراج می شود و بنابراین گران تر است. به طور کلی هلیوم گرانتر از آرگون است و هر دو در مقایسه با سایر گازهای نجیب، ارزان تر هستند.

استعلام قیمت گاز آرگون از شرکت طوس گاز

 

خرید گاز آرگون