کاربرد گاز آرگون در پنجره های دوجداره

کاربرد گاز آرگون در پنجره های دوجداره

کاربرد گاز آرگون به عنوان عایق صوتی و حرارتی

از مهم ترین کاربردهای گاز آرگون استفاده از آن به عنوان عایق صوتی و حرارتی در پنجره ها می باشد. پنجره های معمولی دو مشکل جدی دارند. اولا اتلاف انرژی بالایی دارند، ثانیا به عنوان عایق صوتی عملکرد ضعیفی دارند. با استفاده از گاز آرگون در ساخت پنجره های دوجداره، می توان این دو مشکل را به صورت کامل حل کرد. به عبارت دیگر با استفاده از گاز آرگون تبادل صوت و گرما بین دو طرف پنجره دو جداره به حداقل ممکن خواهد رسید.

چرا از گاز آرگون در ساخت پنجره های دوجداره استفاده می شود؟

به علت بی اثر بودن گاز آرگون، هیچ واکنش شیمیایی بین آن و مواد دیگر در فضای خالی پنجره دوجداره اتفاق نمی افتد و تا حدود زیادی از عرق کردن شیشه دوجداره و بخارزدگی آن جلوگیری می شود. علاوه بر این، عملکرد گاز آرگون موجود در پنجره دوجداره، تحت تاثیر نور خورشید نیز قرار نمی گیرد. گاز آرگون ضمن اینکه فراوانی بیشتری در طبیعت دارد و به راحتی در دسترس است دارای قیمت پایینی نیز می باشد بنابراین به صورت گسترده می توان از آن استفاده کرد. نکته مهم دیگر غیر سمی بودن و غیر قابل اشتعال بودن این گاز است در نتیجه اگر شیشه دوجداره بشکند هیچ خطری جان افراد را تهدید نخواهد کرد.

چرا به جای گاز آرگون از گاز اکسیژن یا هوا در پنجره های دوجداره استفاده نمی شود؟

چون گاز اکسیژن خورندگی بالایی دارد. همچنین ضریب انتقال حرارتی و سرعت صوت در گاز آرگون پایین تر از هوا است.

چرا به جای گاز آرگون از گاز کربپتون در شیشه های دوجدار استفاده نمی شود؟

گاز کریپتون از نظر عایق حرارتی عملکرد بهتری نسبت به گاز آرگون دارد ولی به دلیل سمی بودن و قیمت بسیار بالا معمولا در موارد بسیار خاص مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا در مناطق فرودگاهی به دلیل آلودگی صوتی زیاد، گاز SF6 به گاز آرگون ترجیح داده می شود.

نقش گاز آرگون در بهبود راندمان انرژی

پنجره های دوجداره ساخته شده با گاز آرگون حداقل تا حدود 20 سال دچار هیچگونه افت کیفیتی نمی شوند. به عبارت دیگر تا زمانی که غلظت گاز آرگون تزریق شده در شیشه دو جداره بالای 75 درصد باشد، تغییری در کیفیت پنجره دوجداره ایجاد نخواهد شد. لازم به ذکر است که افت غلظت گاز آرگون در طول زمان بسیار پایین و چیزی در حدود 1 درصد است. بنابراین نصب پنجره های دارای گاز آرگون به بهبود راندمان انرژی در ساختمان کمک کند و موجب کاهش هزینه های انرژی ساختمان می شود.

تامین آرگون مورد نیاز شما

کارخانه هایی که به صورت صنعتی مشغول تولید شیشه دوجداره هستند، حتماً در بین دو جداره شیشه از گاز آرگون استفاده می کنند. طوس گاز به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر گاز آرگون در ایران، آرگون تولیدی خود را صورت گاز آرگون و آرگون مایع، با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید گاز آرگون را دارید جهت استعلام قیمت می توانید با شماره تلفن 02833454696 تماس حاصل فرمایید و یا از طریق فرم استعلام قیمت سایت، اقدام نمایید.

 

فروش گاز آرگون